Followers

Friday, June 18, 2010

Ary yg Menak0tkan...



Ayah : kak ayah da wat appoinment ngn dentist..

Aku : Hah! biler ayah wat?(adoi dalam aty bukan main tkot lg..xske jumpe doc gigi.bekeng...)

Ayah : Ayah wat appoinment ari jumaat ni,pukul 3 petang..deqna pun ikut skali ye..check
ape yg patut..kalu ader yg berlubang terus tampal...

Haha dalam aty aku gelak abeh...padam mke mecna kene jumpe gak....hehe

Deqna : Ala..ayah,aritukan adeq dah wat..xpayahla...(phobia kene tmpal 9 gigi,ambil masa due ari..)

Ayah : Kalu adeq xnk,xpela..kakak pergi ngn ayah ajer..

Adoi...sakitnyer aty aku mecna terlepas..xmo rr jumpe doc gigi...bekeng + ganas...xske2!!!!!

The day that im really2 scare...

Ayah : kak,siap awal2..lepas ayah smyg jumaat kite g...

Aku : Hurmmm ok..(dalam aty bukan maen gelabah lagi...arghhh...xske jumpe doc gigi...phobia tau..aritu jumpe doc yg sme..die korek gigi aku dalam2...skit2!!!!!)

245 pm

Ayah : kak jum..ayah dah siap..nk bawak kete x?

Aku : Xnakla..lapar...(padahal dalam hati tuhan je tau betapa aku tkot nk jumpe doc gigi..tp perot aku mmg lapar pun time tu..huhu)

Klinik gigi chempaka

Nurse : Welcome..en Aziz pe khabar?u bring ur daughter here?

Ayah : Sehat..ha'ah i bwk anak skali..die mau tampal itu gigi berlubang...

Aku sedang keresahan....

Nurse : En Aziz,u wait here..Wait until i call ur name..

Hurm ingtkan dtg awal boleyla terus buat..kne tunggu plak..huhu..xpela..kalu xjd wat pun xpe =)hehe..humm..takotnyer..napela gigi aku berlubang...tgk da kne jumpe doc gigi...(benda yg paling aku takot)...huhu...ngak mau3!!!!!dalam aty aku cube mengumpul sedikit keberanian untuk berjumpa dgn doc...Farah ur must be brave...don't be scare...ko nk sakit sekarang or kemudian??? Be brave farah...u can..bdak umur 3 taun pun boley hadapi..huhu...

A few minutes

Nurse : En tengku...

Ayah : You bg anak sy dulu...

Nurse : Miss come and sit here...but before that please put ur slipar outside n wear our slipar..(slipar dlm bi ape ea?hehe)

Aku menurut je ape yg nurse tu suruh..kan maen gemuruh lg hati nih...

Doc gg : Hye fara..u anak aziz yg study kt korea tu k?

Aku : Hah! nope i study kt jhor je...(dlm hati bler mase lak aku g korea..org laen kot..hebat tol aku nk g korea..huhu)

Doc gg : Ohhh I see...okey u nak buat pe?

Aku : sy nk tampal gigi yg berlubang..

Doc gg : Okey..let me see first...(die pun stat menjelajah semua gigi2 aku..) okey kat cni gigi u mmg berlubang..the other also..please put the mirror,u see there are ape bende ntah..aku xingt nme die(aku lupe)...yg pasti we need to do someting...nanti lme2 u akan sakit.

Aku : Xpe doc..i nak tampal yg ni dlu..the others i buat kemudian(padahal penakot)

Doc gg : Ok...Ape lg...die memulakan aktiviti dengan menekan2 gigi ku..kemudian gne satu mesin ni untuk kikis gigi aku biar cantik sket..tp ya Allah...sakit smpai ke kepala..nk nanges rase...dalam aty ni duk berzikir supaya dikurgkn rasa skit..mater terpejam..ntah aper doc tu buat...

Doc gg : Ok fara..finish already..cube u try gigit?ok x?

Aku : Ok...(dalam hati lega........Alhamdulilah...nasib baek sekejap jer..kalau aritu bapak lme..jenuh nk menahan sakit..apepun aku bersyukur...Now aku lg brave nak jumpe doc gg..hehe)

Itulah cerita aku bler nk jumpe doc gigi..Hopefully one day,ble nk jumpe doc gigi aku xtakot lg...huhu...lepas jer tampal gigi,giliran ayah aku plak...tp die xwat pape..just checkk..semua total RM55...Finish....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...