Followers

Wednesday, June 8, 2011

jangan jaga tepi kain orang!!!

Ya Allah!! ape nak jadi dengan manusia sekarang????suke sangat jaga tepi kain orang...suke sangat bukak aib orang??ape yang korang dapat dengan memalukan orang???dapat dosa lagi adela...kita sebagai orang islam hendaklah menutupi aib orang...Di dalam satu hadis ade mengatakan
" Barangsiapa yang menutup aib orang, maka Allah akan menutup aib kita di akhirat kelak"

( Shahih Sunan Ibn Majah, hadis 2078)

Dalam dunia ni xde yang perfect sebb manusia takkan pernah lari dari melakukan kesilapan..daripada kita mengaibkan orang,mengumpat orang, apa kata kita memberi dorongan, memberi semangat kepada mereka yang pernah melakukan kesilapan...sebelum mengata orang, hendaklah kita muhasabah diri....adakah kita sudah cukup bgus untuk mengata orang? adakah kita ini tidak pernah melakukan kesilapan? tepuk dada tanya selera....

Aku xsukala orang yang macam nie??aku bukan nk kutuk atau ape, mungkin aku sendiri pernah melakukan hal sebegini, tapi aku cube kurangkan...so aku nak ingatkan balik pada diri aku sendiri n pada mereka yang ske bukak aib orang nie....bawak2 bertaubatla...janganla ingat diri kita ni da cukup baek nak judge orang....Ingatla hanya Allah yang berhak menentukan semua ini...ok???
Marila kita sama2 elakkan dari membuka aib orang, mengumpat orang dan perkara2 yang dilarang oleh Allah S.W.T.....Amin.... :))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...