Followers

Tuesday, June 7, 2011

Bilanya dtg kebahagiaan itu???

Ya Allah jelesnyer aku melihat orang lain bahagia..bahagia di samping keluarga tersayang, bahagia di samping adik-beradik, bahagia di samping orang tersayang, bahagia di samping rakan2 tapi aku??bila agaknye akan merasa bahagia seperti orang lain???

aku rasa sunyi sekali...aku rindukan kebahagiaan yang aku pernah rasa dulu..rindu sangat2..tak tertanggung rasa beban dijiwa ini...aku rindukan masa yang lalu...rindukan DIA, rindukan umi dan ayah, rindukan adik-beradik, rindukan kak Ida yang dlu, rindukan kawan2 aku...

Kenapa sekarang aku rasa sunyi sekali, kalu ader masalah takde tempat untuk mengadu, xde tempat untuk aku share bersama....kalu dulu aku ade kak Ida...tp sekarang die dah lain..sejak ktorg duk jauh mcm ktorg xsaling memahami mcm dlu...

bukan aku xde adk..aku ade adk pmpn due orang tapi....xpernah pun aku share ngn dorg
dorg sibuk dengan bf dorg masing2...kwn2?aku ade kwn tapi macam xde kwn...aku ingt bile duk umah sewa sme2 kami akan rapat smp bl2 even dah xduk sme..tp same je..lau x org kol atau msg xdela...senyap mcmtu je...

Apela nasibkan?mungkin Allah sengaja menduga aku dengan semua ni..mungkin aku lalai dengan tanggungjawab aku...Ya Allah tabahkanlah hatiku, kuatkanla semangatku untuk menempuh dugaanMU ini, tunjukkanla aku jln yg benar. Hanya kepadaMU tempat aku memohon dan mengadu....Amin....

2 comments:

  1. Cik Fara yang manis,
    perubahan adalah perkara biasa dalam kehidupan..kita tdk kan bisa berlari darinya..Perubahan fizikal, emosi, persekitaran, kawan2, cinta an sebagainya..Apabila perubahan itu berlaku dan kita tidak dapat mengikutinya, fahamilah bahawa mungkin ia sudar takdirnya begitu...Maka, jangan memikirkan kenapa manusia berubah, tetapi terima perubahan itu dgn redha dan ikhlas..Mungkin perubahan itu tdk seperti yang kita haapkan, tapi ketahuilah bahawa sesutau yang lebih baik menanti..Maka, lepaskanlah..Kadang, dalam kehidupan kita..kita harus lepaskan sesuatu yang kita sayang,,supaya kesemuanya dlm keadaan baik...Adik2 pula semakin membesar, mereka ada alam mereka sendiri dan kita harus terima hakikat itu...Jangan terus bersedih, kalau nak rasa bahagia, carilah perkara yang boleh mengembirakan orang dan gembirakn mereka...;)

    ReplyDelete
  2. jom join contest kat blog i..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...